Aikataulun automaattinen tallennus epäonnistuu

Aikataulu kaatuu ja tallennukset eivät onnistu

Ongelma automaattisissa tallennuksissa johtuu yleisimmin siitä, että Windows-päivityksen yhteydessä on otettu käyttöön OneDrive kansiorakenne. Mikäli Tocoman Aikataulu on asennettu ennen muutosta, kansiorakenteet eivät päivity ohjelmaan automaattisesti. Tällöin esim. varmuuskopioissa käytetty BAK-kansio ei ole löytänyt alkuperäistä polkua ja antaa virheilmoitusta sekä pahimmillaan käynnistyy uudestaan epäonnistuen tallentamisessa.

 

Korjaus:
1. Normaalisti automaattisten tallennusten polku löytyy kansiorakenteesta "C:\Users\Kayttaja\Documents\Tocoman Aikataulu 3.3\AUTOSAVE\BAK\".
 
2. OneDrive muutoksen jälkeen polun voi varmistaa käyttöjärjestelmän resurssienhallinnasta paikallistamalla kyseisen "BAK" -kansion vastaavasta polusta. Yleensä polku on hyvin samanlainen mutta sisältäen myös kansion "OneDrive".
 
3. Tämän jälkeen uuden polun voi määrittää Aikatauluohjelmaan -> Työpöytä -> Ominaisuudet -> Sovellusasetukset -> Varmuuskopio. Valitse uusi polku kyseiseen kohtaan. (Havainnollistava kuvakaappaus alapuolella).