Tempo on rakentamisen projektien aikataulutukseen ja projektinhallintaan tehty työkalu, jonka avulla kaiken kokoiset rakennusalan yritykset pystyvät suunnittelemaan, seuraamaan ja hallinnoimaan projektiluontoisten töiden etenemistä.
Ohjelmiston käyttö on paikasta ja laitteesta riippumatonta, sillä selainpohjainen käyttöliittymä skaalautuu niin tietokoneelle kuin mobiililaitteille. Selainpohjaisuus mahdollistaa myös tiedon reaaliaikaisen päivityksen kaikille hankkeen osapuolille.
”Uudella selainpohjaisella aikatauluohjelmistolla on mahdollista laajentaa aikataulun tekeminen ja seuranta muillekin työmaan osapuolille. Helppokäyttöisyyden ja reaaliaikaisuuden ansiosta myös työntekijät voivat tarkastaa mobiililaitteestaan mitä ja missä pitää tehdä. Nykyisten aikatauluohjelmistojemme Tocoman Aikataulun ja PlanMan Projectin kehitystä jatketaan. Näiden ohjelmistojen käyttäjät voivat integraatiota hyödyntämällä suunnitella aikataulun ohjelmistojen monipuolisilla suunnittelutyökaluilla ja välittää tiedon Tempoon seurantaa ja tiedon jakamista varten. Temposta tullaan avaamaan integraatio myös toisiin Admicom-konsernin tuotteisiin, jolloin eri ohjelmista saatava arvokas tieto ei katoa matkan varrella.”, kommentoi Tempon tuotepäällikkö Oskari Maksimainen.
Tempo erottautuu kilpailijoistaan, sillä toisin kuin muut aikatauluohjelmistot, soveltuu tuote myös pienille rakennusalan yrityksille mukautuvien toiminnallisuuksien myötä. Ohjelmisto skaalautuu yrityksen kasvaessa ja eri käyttäjätasot mahdollistavat ohjelmiston hyödyntämisen projektin osapuolien tarpeiden mukaisesti.
”Tempo on Admicom-konsernin ensimmäinen yhteinen, uuden sukupolven tuote, joka tulee tarjoamaan merkittävää lisäarvoa asiakkaillemme ja parantaa näin ollen myös alan tuottavuutta. Selainpohjainen aikatauluohjelmisto laajentaa ohjelmistojen käyttöä työmaan työntekijätasolle, mahdollistaen aikataulutuksessa aidon reaaliaikaisuuden ja työnohjauksen. Siirrymme aikataulutuksessa makrotasolta mikrotasolle, tarkoittaen viikkoaikataulutuksen ja lean-periaatteiden tuomista käytännöksi uudella käyttäjäystävällisellä tavalla, laitteesta tai paikasta riippumatta. Kiteytettynä voidaan todeta, että tarkoituksena on ollut alusta asti kehittää käyttäjälähtöisesti maailman paras aikatauluohjelmisto, jonka käyttöönotto ei vaadi koulutusta tai aikatauluohjelmistojen etukäteistuntemusta.”, toteaa Admicomin projektinhallintayksikön liiketoimintajohtaja Jari Kangassalo.
Tiedote on alun perin julkaistu Admicomin verkkosivuilla 25.5.2023.
Järjestämme webinaarin 8.6.2023, jossa Tempon tuotepäällikkö Oskari Maksimainen esittelee ohjelmiston toiminnallisuuksia, käyttöliittymää ja käy läpi uuden ohjelmiston tuotekehityksen tulevaisuutta. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan Tocomanin verkkosivuilla.
Admicom Oyj ja Tocoman Oy ovat hankkineet 24.5.2022 toteutetulla yrityskaupalla PlanMan Oy:n koko osakekannan. PlanMan on 14 vuoden ajan kehittänyt erityisesti rakennusalan toimijoille suunnattua aikataulutuksen ja projektihallinnan ohjelmistoa.
PlanMan ja Tocoman ovat jo yli 10 vuoden ajan tehneet tiivistä yhteistyötä Tocoman Aikataulu -ohjelmiston kehittämisessä.
”Asiakkaillemme PlanMan-yrityskauppa mahdollistaa entistä paremmat mahdollisuudet Tocomanin ja Admicomin ohjelmistoratkaisujen laajempaan hyödyntämiseen sekä uusien lisäominaisuuksien ja käyttötapojen kehittämiseen. Pääsemme PlanManin pitkälle kehitetyn ohjelmistoratkaisun pohjalta myös kehittämään vahvoista lähtökohdista uuden sukupolven pilvipohjaista aikataulu- ja työnohjausohjelmistoa entistä laajemmalle asiakaskunnalle.”
”Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkään jatkunut yhteistyömme Tocomanin kanssa saa luontevan jatkumon yrityskaupan kautta. PlanManin asiakkaat saavat Admicomin kautta käyttöönsä entistä monipuolisemmat ohjelmistoratkaisut ja palvelukokonaisuuden. Jatkamme kaupan jälkeenkin tiivistä yhteistyötä ohjelmistojen kehittämisessä Tocomanin kanssa.”
Olemme Tocomanilla ottaneet huomioon poikkeusolojen mukaiset ohjeistukset mahdollisten tartuntojen ehkäisemiseksi. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että kaikki työntekijämme ovat siirtynyt tekemään etätöitä ja valmennukset/tapaamiset on siirretty tai järjestetty etänä.
Etätyöskentely on osa Tocomanin työkulttuuria ja työkalut etäpalaverien, -koulutusten ja -tiimityön mahdollistamiseksi ovat olleet jo pidempään käytössä. Näin ollen pystymme varmistamaan työn turvallisen jatkumisen myös poikkeusolojen vallitessa.
Jos sinulla on lähiviikkoina sovittu tapaaminen tai valmennus Tocomanin kanssa, ota yhteyttä lomakkeen kautta tai soita suoraan yhteyshenkilöllesi. Alla lisää tietoa asiakaskohtaisten valmennusten erikoisjärjestelyistä.
Emme Tocomanin puolesta peru, emmekä siirrä asiakkaidemme kanssa jo sovittuja valmennuspäiviä, mutta sovimme asiakkaan kanssa mikäli nämä nämä siirretään tai vaihdetaan etävalmennukseksi. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiisi ja järjestämme valmennukset asiakkaan suosimalla tavalla.
Takaamme valmennuksen tehokkuuden pitotavasta huolimatta. Etävalmennuksen hyviä puolia verrattuna onsite-valmennukseen on muun muassa se, että valmennukset nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa uudelleen kertauksen näkökulmasta.
Valmennuksiin liittyvissä asioissa, ota yhteyttä valmentajaasi:
Oskari Väänänen +358 20 7420 223
Henrik Hassinen +358 20 7420 224
Timo Taiponen +358 20 7420 221
Seuraamme tilannetta aktiivisesti ja tiedotamme mikäli ohjeistukset muuttuvat.
Terveisin,
Miikka Enkovaara
+358 445568344
Asiakas on aina ollut Tocomanilla keskiössä ja tämä tulee jatkumaan. Tocoman jatkaa itsenäisenä yhtiönä ja yrityskauppa ei vaikuta olemassa oleviin asiakkuuksiin tai palveluihin.
Tavoitteena on muodostaa vahvin suomalainen koko rakentamisen ketjun kattava ohjelmisto. Admicomista tulee yrityskaupan myötä merkittävin rakennusalan ohjelmistoihin erikoistunut kasvuyritys Suomessa. Admicomin ja Tocomanin ohjelmistot ja palvelut kattavat rakentamisen ja talotekniikan yritysten tarpeet läpi koko ketjun, aina tarjous- ja kustannuslaskennasta taloushallintoon ja raportointiin. Konsernin palveluksessa on n. 180 henkilöä vuonna 2020 ja asiakkaina yli 1200 rakennusalan yritystä. Ennustettu liikevaihto vuonna 2020 on yli 20 M€.
”Jotta pystymme jatkamaan kasvuamme ja tehostamaan tuotekehitystämme, meidän tulee olla osa vahvempaa kokonaisuutta. Admicom on kannattava pörssissä listattu kasvuyritys. Admicomin osana voimme tarjota asiakkaillemme entistä kattavamman ja modernimman integroidun ohjelmisto- ja palvelukokonaisuuden.”, Tocomanin uusi toimitusjohtaja Miikka Enkovaara kertoo.
”Olemme erittäin iloisia saadessamme Tocomanin mukaan osaksi Admicom-konsernia. Asiakkaidemme kautta aloitettu yhteistyö kääntyi keskusteluissa hyvin loogisesti syvemmälle tasolle ja yhdessä luomme rakennusalalle ylivertaisen kokonaisuuden. Tässä vaiheessa tiedämme sen, että Tocomanin kustannuslaskennan ja tuotannonhallinnan ohjelmat ovat arvostettuja myös Admicomin asiakaskunnassa.”, Admicomin toimitusjohtaja Antti Seppä kuvailee.
Virallinen tiedote:
https://www.admicom.fi/uutiset/admicom-ostaa-tocomanin/
Lisätietoja:
Miikka Enkovaara
Toimitusjohtaja
+358 44 5568344
miikka.enkovaara@tocoman.com
Pasi Hakkarainen
Myyntijohtaja
+358 50 61371
pasi.hakkarainen@tocoman.com
Tocoman Oy
Helsinki
Duetto Park
Läkkisepäntie 23
00620 Helsinki
Vaihde: 020 742 0200
Tietosuojailmoitus
Olemme osa Admicom-konsernia!
Turku
Hansa Center
Puutarhakatu 45 B
20100 Turku
Vaihde: 020 742 0200
Myynti: Ota yhteyttä
Palvelut: Ota yhteyttä
Tuki: Ota yhteyttä
Laskutus
laskutus(at)tocoman.com
Verkkolaskuosoite: 003707531613
Operaattori: Pagero
Operaattoritunnus: 003723609900 tai PAGERO
PDF-laskut tulee lähettää osoitteeseen admicom@xbs-salo.com.
PDF-laskussa tulee olla nämä paperilaskun osoitetiedot:
Tocoman Oy
OVT 003707531613
PL 908
02066 DOCUSCAN